Ridlärartjänst

Ridlärare Klagshamns Ryttarförening

Vill du vara en del av vår verksamhet på en av Sveriges bästa ridskolor? Vi söker dig som har lägst ridlärare level I med god häst och ridvana samt är positiv, engagerad och har passion för att undervisa.

Klagshamns Ryttarförening är Skånes första kvalitetsmärkta ridskola och blev utnämnd till ÅRETS RIDSKOLA 2020. Vi finns på vackra Klagshamnsudden och har en alldeles unik utemiljö med ridstigar och utebanor intill havet samt en nybyggd ridanläggning med toppmodernt stall och ett stort luftigt ridhus som vi flyttade in i 2015.

Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor, hästar och ridsport. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som sätter hästar och elever i första rum och där vi alla från stallpersonal till verksamhetschef jobbar tillsammans. Hos oss finns det stor möjlighet att påverka ridskolans fortsatta utveckling. Vi arbetar hela tiden med att utveckla vår verksamhet till en effektiv och framåttänkande förening.

Våra värdegrundsord är KAMRATSKAP, RESPEKT och GLÄDJE. Dessa präglar hela vår verksamhet. Föreningen erbjuder verksamhet för barn, ungdomar och vuxna oavsett utbildningsnivå, men vår huvudsakliga målgrupp är barn och ungdomar. Det finns också tävlingsverksamhet för lektionshästarna.

Du som söker ska vara en positiv person med mycket god pedagogisk och social förmåga. En självklarhet är att du tycker om att ta ansvar och att samarbeta med andra. Du tycker själv att ett bra arbete är gjort när ridskoleeleverna är nöjda. Utbildningskvalitén är hög och stämningen är god.
Du kommer att ha lektioner både teoretiska och praktiska samt det arbete som hör till före och efter. Kommer även vara aktiv i de aktiviteter vi har dagtid. Arbetstiden är förlagd till vardagar.
Vi sätter stort värde på ledaregenskaper samt tidigare arbetslivserfarenhet inom ridläraryrket.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och tjänstgöringsgraden är 50% som kan utökas längre fram och vi tillämpar provanställning på 6 månader. Lön enligt avtal. I enlighet med rekommendationer från Riksidrottsförbundet begär vi vid nyanställning, innan anställningskontrakt undertecknas, att få se utdrag ur polisens belastningsregister.
Tillträde enligt överenskommelse i augusti 2022.

Vill du veta mer? Kontakta verksamhetschefen Maria Gudmundsson via telefon 0709-413646 eller mejl till maria@krf.nu.
Ansöker gör du genom att skicka ditt CV och ett personligt brev med referenser till maria@krf.nu eller Klagshamns Ryttarförening, Badvägen 28, 218 54 Klagshamn. Intervjuer sker fortlöpande.
Vi hoppas höra från dig!

Varma hälsningar Klagshamns Ryttarförening

Våra sponsorer