Ridlärartjänst

facebooktwittergoogle_pluspinterestfacebooktwittergoogle_pluspinterest

Klagshamns Ryttarförening söker ridlärare!

Klagshamns Ryttarförening grundades 1981 och är en av Skånes största ridklubbar med ca 560medlemmar. Vi finns på vackra Klagshamnsudden och har en alldeles unik utemiljö med ridstigar, utebanor intill havet samt en helt nybyggd ridanläggning med toppmodernt stall och ett stort luftigt ridhus.

I Klagshamns Ryttarförening skapar vi upplevelser och minnen för livet och lägger grunden till ett livslångt hästintresse. Här hjälper vi alla varandra, alltid! Vi arbetar fortlöpande med att utveckla vår verksamhet till en effektiv och framåttänkande förening. KRF erbjuder verksamhet för barn, ungdomar och vuxna oavsett utbildningsnivå. Vi har även tävlingsverksamhet för lektionshästarna.

I vårt stall finns 40 lektionshästar uppdelat på 30 ponnyer i alla storlekar samt 10 hästar.

Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor, hästar och ridsport. Vi erbjuder dig ett viktigt och roligt arbete i ett team med 6 kollegor. Dina arbetsuppgifter som ridlärare innebär att planera och leda ridlektioner för framförallt barn/ungdomar men även vuxna. Du kommer även att vara delaktig i att utforma den dagliga ridverksamheten.

Du som söker ska ha vara en positiv person med mycket god pedagogisk och social förmåga. En självklarhet är att du tycker om att ta ansvar och att samarbeta med andra. Du tycker själv att ett bra arbete är gjort när ridskoleeleverna är nöjda, utbildningskvalitén är hög och stämningen är god.

Vi ser gärna att du har Svensk Ridlärare Level 2 utbildning. Vi sätter stort värde på ledaregenskaper samt tidigare arbetslivserfarenhet inom ridläraryrket.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en visstidsanställning under perioden 15/8-31/12 2016. Anställningen avser deltid 75%. Vi har kollektivavtal.

Frågor om tjänsten besvaras av ridskolechef Maria Gudmundsson på tel.nr 0709-413646. Mer info om föreningen hittar du på www.krf.nu.

Välkommen med din ansökan senast 15/4 2016. Ansöker gör du genom att skicka ditt CV och ett personligt brev med referenser till maria@krf.nu  eller Klagshamns Ryttarförening, Box 13, 218 24 Bunkeflostrand.