Jobba med oss

Klagshamns Ryttarförening söker ridlärare

Klagshamns Ryttarförening är Skånes första kvalitetsmärkta ridskola och nu vi letar vi efter dig som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet till en av de bästa!

Vi finns strax utanför Malmö på vackra Klagshamnsudden och har en alldeles unik utemiljö med ridstigar, utebanor intill havet samt en nybyggd ridanläggning med toppmodernt stall och ett stort luftigt ridhus.

Vi vill hitta dig som brinner för att arbeta med människor, hästar och ridsport. Du är ridlärare med level 2 utbildning och vill vara med och påverka ridskolans fortsatta utveckling. I vår arbetsgrupp jobbar vi alla tillsammans och sätter hästar och elever i första rum. Vår huvudsakliga målgrupp är barn och ungdomar.

Du som söker ska vara en positiv person med mycket god pedagogisk och social förmåga. En självklarhet är att du tycker om att ta ansvar och att samarbeta med andra. Du tycker själv att ett bra arbete är gjort när ridskoleeleverna är nöjda, utbildningskvalitén är hög och stämningen är god.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att ansvara för lektioner, både teoretiska och praktiska, samt det arbete som hör till före och efter. Arbetstiden är förlagd till vardagkvällar samt helg.

Vi ser att du har Svensk Ridlärare Level 2 utbildning. Tidigare ledarerfarenheter sätter vi stort värde på samt tidigare arbetslivserfarenhet inom ridläraryrket.

B-körkort är ett krav.

Tillträde till tjänsten sker 8 januari 2018 och vi tillämpar provanställning på 6 månader. Tjänstgöringsgraden är 50% med möjlighet till ytterligare timmar och lön enligt kollektivavtal. Vi erbjuder även personalförmåner som tex friskvårdsbidrag. I enlighet med rekommendationer från Riksidrottsförbundet begär vi vid nyanställning att få se utdrag ur polisens belastningsregister.

Frågor om tjänsten besvaras av ridskolechef Maria Gudmundsson på tel.nr 0709–413646. Mer information om föreningen hittar du på www.krf.nu.

Ansöker gör du senast 10/12 genom att skicka ditt CV och ett personligt brev med referenser till maria@krf.nu eller Klagshamns Ryttarförening, Box 13, 218 24 Bunkeflostrand. Intervjuer kommer att ske fortlöpande.

I Klagshamns Ryttarförening skapar vi upplevelser och minnen för livet och lägger grunden till ett livslångt hästintresse. Här hjälper vi alla varandra, alltid! Vi arbetar fortlöpande med att utveckla vår verksamhet till en effektiv och framåttänkande förening. KRF erbjuder verksamhet för barn, ungdomar och vuxna oavsett utbildningsnivå. Vi har även tävlingsverksamhet för lektionshästarna.

Våra Kärnord är:

KAMRATSKAP                            RESPEKT                                      GLÄDJE

Klagshamns Ryttarförening söker vaktmästare

Som vaktmästare på Klagshamns Ryttarförening är du en viktig tillgång till ridverksamheten, eftersom du bidrar till att arbetet i fastigheterna kan flyta på utan hinder. Självklart är du kunnig inom reparation och underhåll, samt allmänt händig och gillar hästar.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att arbeta med att hålla efter vår fastighet och ridbanor, köra traktor samt jobba i stallet vissa dagar.

Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god förmåga att prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Du ingår i vår arbetsgrupp där vi alla jobbar tillsammans och fokuserar på att sätta hästar och elever i första rum.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och ditt sinne präglas av ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt.

KVALIFIKATIONER

• ·         Praktisk och händigt lagd
  • ·         Klarar av lyft
  • ·         B-körkort
  • ·         Hästvana

Dina arbetstider är förlagda till är vardagar.

Tjänsten är ett vikariat på 75% med goda förutsättningar för tillsvidareanställning. Tillträde till tjänsten sker snarast eller efter överenskommelse. Lön enligt kollektivavtal och vi erbjuder även personalförmåner som tex friskvårdsbidrag.

Frågor om tjänsten besvaras av ridskolechef Maria Gudmundsson på tel.nr 0709-413646. Mer information om föreningen hittar du på www.krf.nu.

Ansöker gör du senast10/12 genom att skicka ditt CV och ett personligt brev med referenser till maria@krf.nu eller Klagshamns Ryttarförening, Box 13, 218 24 Bunkeflostrand. Intervjuer kommer att ske fortlöpande.

Klagshamns Ryttarförening är en ideell förening som vänder sig till människor i alla åldrar, oavsett bakgrund. Vi erbjuder en mötesplats i unik miljö och vårt mål är att skapa ett livslångt intresse för hästar och ridning. Genom utbildning och gemenskap utvecklar vi samspelet mellan människor, djur och natur. Våra kärnvärden speglar allt vi gör.

Kamratskap                                      Respekt                                               Glädje