Förtydligande angående våra nya Coronarestriktioner 201104

Covid 19 uppdatering

Förtydligande angående våra nya Coronarestriktioner.

Vi förstår att man vill följa med sina barn på ridningen och vara där och titta/hjälpa. I dessa tider när vi har fått åtstramade restriktioner från Folkhälsomyndigheten så går inte det och vi kan inte tulla på detta. Idrottsutövning är en av de saker som Folkhälsomyndigheten tycker att man ska vara försiktig med. Riksidrottsförbundet tillsammans med Svenska Ridsportförbundet har fått igenom att vi ska kunna bedriva vår verksamhet trots denna rekommendation. Det åligger dock varje verksamhet att se över sina riskbedömningar. Detta är vi väldigt glada och tacksamma för. Därför är det viktigt att vi alla kan hålla oss till KRF:s uppmaningar. Vi ska tänka på att det finns idrotter som helt har fått lägga ner under denna tid. Där vill vi inte hamna men det kan vi göra om vi inte gör som vi blir tillsagda.
Så än en gång: Ridskolan är öppen för vår verksamhet dvs man kommer hit och rider sin lektion. För de som inte kan ta sig hit själv lämnar föräldrarna av sina barn/ungdomar och de vuxna lämnar anläggningen eller tar sig en promenad medan barnen rider och hämtar upp efter att de är färdiga med sina hästar el uppgift efter ridpasset. Vi tycker inte heller att detta är roligt men det är det vi har att rätta oss efter. Det är allas vårt ansvar att respektera och följa de rekommendationer som finns.

Detta kommer att gälla fram till 17 november med eventuell förlängning.

Tack för er förståelse, vi får kämpa på och härda ut. Vi fixar detta!!

Maria Gudmundsson

Våra sponsorer